Dag 01: Presentera mig själv - Emma

 
3 negativa saker om mig:
  1. Jag släpper in för många människor men litar bara på få, vilket kan betraktas positivt.
  2. Jag är ganska svartsjuk men håller oftast inne de jag känner, förutom då jag bara exploderar framför mina närmsta kompisar och babblar tills mina läppar är blåa.
  3. Jag är blyg. Men det brukar alltid släppa när jag väl har börjat lära känna de som jag umgås med. 
3 positiva saker om mig:
  1. Jag har en väldigt bra fantasi, som dock kan gå in på vägen mot paranoida tankar. Så det kanske kan betraktas som en negativ sak. 
  2. Jag lyssnar otroligt mycket och det bästa jag vet är att prata om problem med vänner (lite depp dock)
  3. Jag är en väldigt glad morgonmänniska... efter jag ätit frukost... :)
Jag är femton år och bor i Nacka med min familj. Jag har dock skilda föräldrar som skilde sig när jag var fyra, jag bor mest hos min mamma där jag har en hund som många vet att jag älskar och är smått beroende av hans gullighet. Båda mina föräldrar är omgifta, och min pappa har en tjej som har tre barn och de har skaffat hund. Min mamma gifte sig 2008 med min styvpappa som inte hade några barn. Good to know huh?
 
Jag går i nian på Internationella Engelska skolan i Nacka, IES, och ska till höst börja på gymnasium. 
 
De bästa jag vet är att läsa böcker, skriva noveller, fotografera, lyssna på musik och vara med kompisar. Väldigt mainstream är jag även om man inte vill medge att man är det.
Jag gillar också att springa, då jag kan tänka, spela land hockey, rida och bara umgås med min hund som har en förevig tystnadsplikt. Även om jag är blyg, älskar jag att prata believe it or not. Min hund är dock mitt offer och jag vet inte hur han tar det hela... men han får ta det. moahha
 
Jag är en människa som är fast vid minnen, jag älskar minnen, drömmar och historier. Jag är dock ingen "framåt"-människa, jag blickar oftast bakåt eftersom ibland kan de förflutna vara bättre än nuet eller framtiden. Men man måste blicka framåt, det är något jag har börjat öva på - blicka framåt eller bara stanna i nuet. 
 
Jag är dock kanske tyst av mig. Svårt att dela med mig om mina "true feelings", jag gissar på att det är för jag har svårt att lita på folk. Därför skriver jag ganska mycket. Ord beskriver ibland mina känslor bättre än vad jag kan formulera. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0