Dag 06 – Om det här vore min sista dag - Emma

"I would make that day count"
 
Men hallå, det är ju en svår och ganska känslig fråga tycker jag. Man vill så mycket men man kan det inte! Jag skrev en gång en innan-man-dör-lista inför året 2012 ifall jorden skulle gå under (mobba mig inte) men felet var att man bara, "Nej, orkar inte/vågar inte" eller bara helt enkelt tänkte "vi kommer inte dö så whatever".
 
Men om imorgon var min sista dag (eftersom det är natt nu så kan jag ju inte ha en sista dag idag) så skulle jag börja dagen med en lång och mysig fotograferingspromenad med min hund, ta minnen och bara mysa med vovven, sedan skulle jag gå hem, göra i ordningen en super-duper mysig brunch och äta den med min familj. Jag skulle sedan ringa min farmor och farfar, min mormor och min pappa. Bara för att prata och höra deras röster en sista gång. Sedan skulle jag faktiskt gå på den land hockey match jag har imorgon för att tillbringa två timmar med kompisar och göra något jag tycker om att göra, sedan skulle jag åka hem och äta en mysig söndagsmiddag med familjen igen. Sedan somna i sängen med min hund bredvid mig.
 
Åherre, jag bestämde just min död. 
 
Nåväl nu är det ju inte min sista dag imorgon. 
Godnatt på er från mig och vovven!
/Emma
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0